Home

Dag 10

We moeten er weer vroeg uit vanochtend, de zon is nog maar net op. En het is alweer heerlijk warm buiten, we lopen even naar het strand om te genieten van de zonsopgang. Een mooie rode gloed verlicht het strand. Onze reisleider loopt ook al op het strand en is ook aan het genieten van de mooie morgen. Overal zie je alweer mensen lopen en werken. Het is nog niet eens 6:30 uur.
------------

Na het ontbijt pakken we onze spullen en vertrekken weer met onze bus. Vandaag gaan we naar een soort van Bounty-eiland. Onderweg stoppen we nog even in een klein dorpje, en lopen even door de plaatselijke markt. We slaan hier ook water in. Op het eiland zou dit duur zijn. Als we verder rijden komen we al snel bij een zee-dorpje, waar onze supersnelle boot al klaar ligt. Maar hij ligt niet aan de steiger, maar midden tussen andere bootjes. En om bij onze boot te komen moeten we ons verdelen in twee groepen. De eerste groep gaat met de bagage in een klein bootje zitten en wordt naar de snelle boot gebracht. Daarna komen ze de volgende groep ophalen. Op de steiger zie je allemaal mensen die hun spullen willen verkopen aan de schippers, het is er erg druk.

We varen met een noodgang naar ons eiland, we doen er dik een half uur over. Ja, en dan zijn we er, we komen op een eiland aan met palmbomen, een wit strand en comfortabele rieten bungalows vlak aan het water. Voor onze bungalow hing een hangmat waar je heerlijk in kon liggen, en dat heb ik ook gedaan. Ik ben gelijk een snorkel en flippers gaan halen voor mij en mijn kamergenoot. Na het middageten zijn we in het water gegaan. Langs de rotsen zag je de mooiste vissen zwemmen. Het was heel helder water, en je moest niet ver zwemmen om mooie vissen en rotsen te zien.

`s Avonds hebben we heerlijk gezeten op het terras van de bar. We zagen de zon ondergaan en de lucht veranderen van mooi helder blauw naar alle kleuren rood. Hierbij zat ik van mijn drankjes te genieten van deze overheerlijke dag, die ik niet snel vergeten zal.
Ik wil ook iets zeggen over deze dag.Meer foto's